Kobiety też budują statki

Biznes w środowisku wielokulturowym – webinar i warsztaty

Środowisko międzykulturowe to świat ludzi pochodzących z bardzo różnorodnych kręgów kulturowych, nie tylko mówiących różnymi językami, ale również interpretujących rzeczywistość w różny sposób. Świadomość międzykulturowa staje się bardzo istotnym czynnikiem w nawiązywaniu i podtrzymywaniu kontaktów biznesowych a przede wszystkim w skutecznym zarządzaniu zespołami zróżnicowanymi kulturowo. Dotyczy zarówno to firm lokalnych, które mają zróżnicowany kulturowo personel, jak również przedsiębiorstw o globalnej skali działania, które muszą być świadome różnic miedzy poszczególnymi rynkami.

Celem webinaru i warsztatów jest poznanie wpływu różnić kulturowych na biznes, nauczenie się tworzenia “profilu kulturowego”, który jest typowy dla poszczególnych grup ludzi należących to tej samej kultury oraz zdobycie wiedzy o tym, jak zarządzać zespołami złożonymi z pracowników o różnych profilach kulturowych.

Cykl składa się z:

  • webinaru 12 października (poniedziałek), 18:00-20:00
  • warsztatów online rozwijających zagadnienia z webinaru – termin do wyboru: 15 października (czwartek), 17:00-20:00 albo 19 października (poniedziałek) 17:00-19:00
  • Można wziąć udział tylko w webinarze albo w webinarze i warsztatach w jednym z wybranych terminów.

    Udział w spotkaniach jest bezpłatny, a ilość miejsc ograniczona. Osoby zarejestrowane otrzymają link do spotkania w dniu wydarzenia.

    Cykl skierowany jest przede wszystkim do osób pracujących w branży morsko-logistycznej, studentek i studentów kierunków branżowych oraz szkolnych doradczyń i doradców zawodowych.

    Tematyka, która zostanie poruszona podczas webinaru i rozwinięta podczas podczas warsztatów:

    Inteligencja kulturowa i jej rola w życiu prywatnym i zawodowym

    Wpływ kultury na:

  • relacje biznesowe
  • efektywność pracy
  • osiągnięcie wyników
  • podjęcie decyzji
  • realizacje projektów
  • zarządzanie zespołem
  • Wyzwania:

  • nieporozumienia językowe, czyli “until Wednesday”, to do środy włącznie?
  • czas realizacji zadań, czyli ile trwa ASAP
  • hierarchia, czyli kto może napisać do bossa
  • różnice w wartościach, czyli “po co te oszczędności, przecież sprzedaż idzie?”
  • wymiar czasu pracy, czyli nic ważniejszego niż sjesta i Ramadan!
  • Wymiary kultur.
    Zasady efektywnej komunikacji międzykulturowej w:

  • negocjacjach biznesowych
  • kontakcie telefonicznym oraz mailowym
  • wystąpieniach publicznych
  • komunikacji rozwiązywaniu konfliktów i sporów w zespołach
  • Ciekawostki kulturowe.

    Prowadząca:

    Ellina Lolis – menedżerka o pochodzeniu wielokulturowym mówiąca biegle w trzech językach (polski, angielski, rosyjski) i swobodnie posługująca się językiem francuskim. Od początku swojej kariery pracowała w środowisku międzynarodowym, zdobywając doświadczenie na rynkach Rosji, krajach byłej WNP, Polski i Bliskiego Wschodu. W swoim portfolio ma wiele międzynarodowych projektów, podczas realizacji których współpracowała z przedstawicielami różnych narodowości oraz zarządzała licznymi zespołami wielokulturowymi. Bezpośrednio zarządzała pracownikami z ponad 10 skrajnie różnych środowisk kulturowych. Obecnie ściśle współpracuje na co dzień z przedstawicielami ponad 20 narodowości. Jest dyrektorem zarządzającym i wice prezesem w JF Hillebrand Poland jak również prezesem JF Hillebrand Russia, odpowiadając dodatkowo za 12 biur spółki w takich krajach jak Łotwa, Białoruś oraz Kazachstan.

    Akcentuje wagę znajomości różnic kulturowych. A także, będąc członkinią SIETAR (Society for Intercultural Education, Training and Research), rozpowszechnia wiedzę i dzieli się doświadczeniem w zakresie zarządzania różnorodnością kulturową w biznesie. Prowadzi szkolenia i warsztaty z komunikacji międzykulturowej i globalnego przywództwa, pomagając rozwijać kompetencje i inteligencję kulturową.

    Ellina jest także mentorką w programie mentoringowym “Kobiety też budują statki”.

    ZAPISY W SYSTEMIE EVENEA

    Webinar oraz warsztaty odbywają się w ramach projektu “Kobiety też budują statki” organizowanego przez Gdańską Fundację Przedsiębiorczości.

    Więcej informacji: Anna Miler, a.miler@inkubatorstarter.pl, 58 731 65 54