Kobiety też budują statki
Małgorzata Ciepłuch
Stanowisko
Contract Manager w Maersk Drilling
Lokalizacja
Gdańsk, Polska
Biografia zawodowa
Zatrudnienie
1 VIII 2019 - teraz Maersk Driling Poland sp. zo.o. - Contract Specialist , Procurement
1 IV 2018 - 31 VII 2019 - Axiom Global sp. z o.o. - prawnik in-house - obsługa kontraktowa firmy farmaceutycznej
1 III 2016 - teraz - Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - wykładowca - godziny zlecone - prowadzony przedmiot: Aspekty prawne marketingu w sieci
1 II 2013 - 30 IX 2018 - Uniwersytet Gdański, wykładowca - godziny zlecone - prowadzony przedmiot: Prawo własności intelektualnej, Prawo i kultura, Prawne aspekty produkcji filmowej, Introduction to European Culture, Kultura i finanse
3 XI 2013 - teraz - Kancelaria Adwokacka Aleksandry Cichowicz - Pietrzak w Sopocie - współpraca: prawo cywilne, prawo rodzinne, windykacja (obecnie w formie okazjonalnej współpracy)
17 IX 2010 - 3 XI 2015 - „De lege artis” Agencja Artystyczna. Kancelaria Prawna - właścicielka: prawo własności intelektualnej, obsługa przedsiębiorców, prawo cywilne
1 X 2009 - 1 VI 2012 - Akademia Muzyczna w Gdańsku, wykładowca - prowadzone przedmioty: prawo autorskie, akompaniament, warsztaty słuchania muzyki jazzowej
15 VII 2008 - 31 VI 2010 - Kancelaria Radców Prawnych „Adamczyk i Spółka” w Gdyni, prawnik - specjalizacja: prawo własności intelektualnej, prawo cywilne, prawo spółek handlowych
2 III 2009 - 30 IX 2009 - Agencja Wydawnicza OPERON Lewiński i Lewiński sp.j.w Gdyni - prawnik in-house
Publikacje:
Myśl liberalno-demokratyczna w amerykańskiej kulturze prawnej lat 1620–1865, Gdańsk 2015, recenzent: prof. dr hab. Roman Tokarczyk.
Artykuły opublikowane w czasopismach punktowanych (lista MNiSW - B)Imperium Azteków – społeczeństwo, sądownictwo, prawo, Kortowski Przegląd Prawniczy, nr 4/2015.
Muzyka generowana przez programy komputerowe (computer-generated music) jako przedmiot prawnoautorskiej ochrony w doktrynie i prawie polskim oraz doktrynie i prawie krajów anglosaskich, Acta Iuris Stetinensis, nr 3/2016.
Skazani na biedę i głód? Prawo artysty do udziału w zysku z zawodowej odsprzedaży jego dzieła -droit de suite - Quart, Kwartalnik Instytutu Historii Sztuki Uniwersytetu Wrocławskiego, nr 1/2017.
Pozostałe artykuły naukowe
Utwór muzyczny jako przedmiot prawnoautorskiej ochrony, Sztuka | Kultura | Edukacja, nr 2/2011.
Improwizacja na tle polskiego prawa autorskiego – razem z Rafałem Maciągiem – Prace Naukowe Prawa Spółek i Własności Intelektualnej, nr 1/2014.
Ochrona prawna dzieła muzycznego. Cz. 1 – Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 14/2012.
Ochrona prawna dzieła muzycznego Cz. 2 – Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 18/2012.
Improwizacja jazzowa, Między teorią a praktyką Cz. 1 (razem z Rafałem Maciągiem) – Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 22/2012.
Improwizacja jazzowa. Między teorią a praktyką. Cz. 2 (razem z Rafałem Maciągiem) Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 25/2012.
Charakter prawny droit de suite - Muzyka i Prawo, 30.09.16, muzykaiprawo.pl.
Roszczenia informacyjne organizacji zbiorowego zarządzania a roszczenia informacyjne autora dzieła plastycznego - Gazeta Prawna, 31.10.16.
W poszukiwaniu trzeciego elementu. Analiza utworu „All Blues” Milesa Davisa. Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 12/2012.
Andrzej Zaucha - sympatyczny i dobry facet, Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 149/2015.
Geniusz w przemyśle rozrywkowym. Dlaczego wybitni artyści doświadczają estetycznego upadku? Studia nad muzyką rozrywkową lat 80. Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 152/2015.
Apendix. Andrzej Zaucha w oczach bliskich, Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 155/2015.
Czy muzyka współczesna jest bez sensu?, Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze, nr 1/2015.
Varia
MEA culpa, czyli „uwolnijmy muzykę” , Meakultura. Muzyka. Edukacja. Artyści, nr 25/2012.
Muzyka i jej różnorodność. Creators Conference w Brukseli – Meakultura. Muzyka . Edukacja. Artyści, nr 54/2013.
Wstęp, Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze, nr 2/2016.
Amerykański Novak. Recenzja płyty "Monument Valley”, Meakultura. Muzyka . Edukacja. Artyści, nr 239/2016.
Wywiady:
Komputer skomponuje mazurka jak Chopin (wywiad), Rzeczpospolita 25.05.16.
Mówię „dośc” kompozytorskim plagiatom (wywiad),Gazeta Uniwersytecka, październik 2012.
Redakcje naukowe
Nowa perspektywa, Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze nr 2/2016, Gdańsk 2016 (razem z Agatą Włodarczyk)
Performatyka Nowa, Gdańskie Zeszyty Kulturoznawcze nr 3/2017 (razem z Barbarą Forysiewicz) - w druku
Wystąpienia na konferencjach naukowych
28 października 2016 roku - Czy komputer może być podmiotem prawa autorskiego? Słów kilka o muzyce generowanej przez programy komputerowe, V Międzynarodowa Konferencja CopyCamp, Warszawa.
23 września 2016 roku - Kilka słów o tym, jak ustawodawca za modami teatralnymi nie nadąża, Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Mody teatralne. Przemiany”, Uniwersytet Gdański.
30 września 2016 roku - O tym jak muzyk jazzowy staje się przestępcą. Konieczność poszerzenia instytucji dozwolonego użytku publicznego, Ogólnopolska Konferencja Naukowa “Dozwolony użytek dóbr chronionych prawami własności intelektualnej”, Uniwersytet Jagielloński.
21 września 2015 roku - Wynagrodzenie artysty malarza, droit de suite. Stan po implementacii, II Ogólnopolskie Seminarium Ochrony Zabytków dla młodych naukowców, doktorantów i studentów im. Profesora Jana Pruszyńskiego, Lubostroń.
13 czerwca 2015 - Myśl liberalna księży kaznodziejów Nowej Anglii w latach 1620 – 1775 jako podwaliny amerykańskiej filozofii politycznej, Ogólnopolska Konferencja Naukowa “Amerykańska Filozofia Polityczna”, Uniwersytet Wrocławski.
29 maja 2015 - Nagrania dźwiękowe (ang. sound recordings) - wyzwanie dla polskiego ustawodawcy, Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa pt. "Współczesne Wyzwania Prawa Prywatnego”, UJ Kraków.
23 kwietnia 2015 roku - Fotografia jako przedmiot prawa autorskiego, Konferencja prawa autorskiego “W sprawie autorów”, ASP Gdańsk.
23 maja 2014 roku - Muzyka Pendereckiego w filmie taniej klasy B? Rozważania o tym jak luka prawna przyczyniła się do rozwoju kultury popularnej, Ogólnopolska konferencja pt. "Prawo własności intelektualnej w POPkulturze", UMK Toruń.
25 kwietnia 2014 roku - Poza prawem. Rozważania na temat ochrony własności intelektualnej kompozytorów w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Ogólnopolska Konferencja Naukowa “Multimedia w prawie autorskim. Muzyka, film, fotografia”, Uniwersytet Gdański.
20 września 2013 rok – Kultura prawna wobec kultury muzycznej. Studia porównawcze prób uregulowania ochrony własności intelektualnej kompozytorów w krajach Unii Europejskiej – Konferencja Kultury Współczesnej. Inter. Intra. Trans, Uniwersytet Warszawski.
28 września 2012 roku – Rozważania na temat sensu i bezsensu uregulowań prawnych cyberprzestrzeni – Konferencja „Oblicza Władzy” UKW Bydgoszcz.
3 czerwca 2011 roku - Środki artystycznego wyrazu współczesnego teatru na podstawie analizy porównawczej przedstawień „Tu mówi chór: tylko 6 do 8 godzin, tylko 6 do 8 godzin...” w reż. M. Górnickiej i „Poskromienia złośnicy” w reż. K. Warlikowskiego, Sympozjum Ogólnopolskie Sopockie Forum Młodych, PAN Sopot.
1 grudnia 2009 roku - Czy bez pytania o zgodę można legalnie korzystać z cudzego wizerunku? - V Plus Camerimage, Bydgoszcz.
Grant dla Młodych Naukowców na wydanie drugiego numeru „Gdańskich Zeszytów Kulturoznawczych”- nr 538-6000-B523-15, Uniwersytet Gdański, 2015.
Grant dla Młodych Naukowców na kwerendę naukową w Londynie - nr 538-6000-B749-15, Uniwersytet Gdański, 2015.
Grant dla Młodych Naukowców na wydanie monografii naukowej “Myśl liberalno-demokratyczna w amerykańskiej kulturze prawnej lat 1620–1865” - nr 538-F000-B177-13, Uniwersytet Gdański, 2014.
Stypendium twórcze Prezydenta Miasta Gdańska, 2010.
Nagrody
Nagroda JM Rektora za wybitne osiągnięcia naukowe w roku akademickim 2014/2015
Stypendium Rektora dla najlepszych doktorantów przez wszystkie lata studiów doktoranckich
Wykształcenie
2011 - teraz Studia Doktoranckie w Zakresie Prawa, Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego
2011 - 2018 Studia Doktoranckie z Nauk o Sztuce, Instytut Badań nad Kulturą, Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego
2010 - 2011 Studia podyplomowe z kompozycji, Akademia Muzyczna w Gdańsku
2005 - 2009 Jazz i Muzyka Rozrywkowa - fortepian jazzowy, Akademia Muzyczna w Gdańsku
2002 - 2007 Studia Stacjonarne Prawa, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii, Uniwersytetu Wrocławskiego
Kursy
Letnia szkoła prawa amerykańskiego, Uczelnia Łazarskiego, Warszawa 2016
Szkolenie „Scientific writing” w ramach projektu SKILLS FNP, Poznań 2015
Introduction to Copyright, The Copyright Office, Londyn, UK, 2015
Prowadzenie negocjacji, Warsztaty prowadzone przez Magdalenę Bochan-Jachimek i Ewę Czernowicz, Gdańsk, 2016
Obszary eskpertyzy
Kontakt
Social media: https://www.linkedin.com/in/ma%C5%82gorzata-ciep%C5%82uch-3a3508b2/